مطالب مهم

حرف دل

مطالب مهم

حرف دل

۲۳ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه مسائل حقوقی به قدری پیچیده شده اند که کمی بی احتیاطی در آنها موجب بروز مشکلات بزرگ تری می شود. برای حل مواردی که به تخصص و تبحر وکیل نیاز دارند باید به سراغ وکیلی خبره و ماهر بروید. بهترین وکیل تهران به دلیل دانش و تجربه کافی ر حل مسائل حقوقی و کیفری می تواند گزینه مناسب برای حل مشکلات شما باشد.

بهترین راهکار برای زمانی که دچار مشکلات حقوقی شده اید، مراجعه به وکیل متخصص است. باید به دنبال وکیلی باشید که دانش و سابقه کافی در زمینه پرونده شما دارد و می تواند راهنمایی های اصولی و صحیح را نشان دهد.

از طرفی قوانین هموراه دستخوش تغییرات قرار می گیرند به طوری که افراد عادی اطلاعات به روزی از این قوانین ندارند، لذا در این مواقع باید برای دریافت مشاوره به وکیل مراجعه کنید تا قبل از تنظیم شکواییه و حضور در دادگاه، راه درست رسیدن به حقوق تان را به شما بگوید و راهنمایی های لازم را ارائه کند.

مهمترین مزایای مراجعه به وکیل خوب در تهران:

  • تهیه متن قرارداد صحیح و متناسب با قوانین
  • اخذ تصمیمات صحیح درخصوص مشکل ایجاد شده
  • افزایش علم و آگاهی از قوانین مرتبط با موضوع مورد مشاوره
  • بهره مندی از تجربیات بی نظیر وکیل با صرف هزینه ای اندک
  • و …

عوامل موثر در حق الوکاله بهترین وکیل تهران

تخصص و سابقه وکیل: تمامی وکلای پایه یک دادگستری، پس از مدتی فعالیت در حرفه وکالت متوجه می شوند که در زمینه خاصی از دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده و یا … تخصص دارند. تحصیلات و تجربه ای که بهترین وکیل تهران در طی سال های وکالت به دست می آورد بسیار تاثیرگذار است. همین موضوع تخصص و تجربه یکی از دلایلی است که موجب می شود یک وکیل حق الوکاله بیشتر بابت پیگیری پرونده دریافت کند.

پیچیدگی پرونده: گاهی موکلینی به وکلای تهران مراجعه می کنند که پرونده های پیچیده دارند و یا زمانی به بهترین وکیل تهران مراجعه می کنند که از زمان بررسی پرونده و جلسات دادگاه سپری شده و وکیل ناگزیر است از اواسط پرونده وارد ماجرا شود. در این صورت دشواری و پیچیدگی های حل پرونده بیشتر خواهد بود و وکیل نیازمند تلاش بیشتر است تا پرونده را از سر بگیرد. مطمئنا در این شرایط وکیل وقت و انرژی بیشتر باید صرف نماید و همین موضوع در میزان دستمزد وکیل تهران تاثیرگذار خواهد بود.

محل دفتر وکیل: موضوع دیگری که در میزان دستمزد وکیل تاثیر دارد، محل فعالیت و حضور وکیل در کلان شهرها است. قطعا وکلا در شهرهای بزرگ حق الوکاله بیشتری دریافت می کنند تا شهرهای کوچک و دور افتاده.

موضوع پرونده: عامل دیگری که در میزان حق الوکاله وکیل تهران تاثیرگذار است، موضوع پرونده می باشد. اینکه وکیل یک پرونده حقوقی را پیگیری نماید یا کیفری بسیار فرق دارد. پرونده های کیفری و ملکی هزینه و زمان بیشتری برای وکیل به همراه دارد و در مقابل برخی از پرونده های خانواده (به غیر از مطالبه مهریه و طلاق از طرف زن) به سرعت حل می شود.

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل تهران پیشنهاد می کنم که با وب سایت بهترینک همراه باشید

 

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

اگر در این سایت هستید پس به یک نرم افزار حسابداری کامل و بدون نقص نیاز دارید، سپیدار سیستم با ارائه نرم افزار های ابری به شما کمک می کند بتوانید از طریق اینترنت تمامی کارهای خود را به آسانی انجام دهید، در این مقاله درباره نرم افزار حسابداری ابری و اینکه چرا باید از نرم افزار سپیدار ابری استفاده کنیم، و هر چیزی که لازم است درباره نرم افزار سپیدار ابری بدانید، مطالبی را برای شما به تحریر درآوریم در ادامه مقاله بیشتر با این نرم افزار آشنا میشوید. باما همراه باشید

وقتی ایمیل های خود را چک می کنید و یا برای کسی ایمیلی را میفرستید به تلفن همراه خود توجه کرده اید! هنگامی که شما از اینترنت استفاده می کنید در واقع کاربر سیستم پردازش ابری می باشید.

 

نرم افزار ابری سپیدار روی سرورهای اینترنتی وصل می شود و کاربران میتوانند از طریق اتصال به اینترنت با تلفن همراه و رایانه به آن دسترسی پیدا کنند. سپیدار ابری به شما این امکان را می دهد تا اسناد حسابداری خود را ثبت کرده، انبار تان را مدیریت کرده، و به راحتی در هر زمانی که خواستید از سیستمتان گزارش تهیه کنید. سپیدار ابری قابلیت اتصال به حساب های بانکی مختلف را نیز دارد و این به شما کمک می کند تا فاکتور های خود را ثبت کنید، بدهی های خود را چک کنید، همچنین نرم افزار ابری سپیدار به راحتی بروز رسانی می شود این نرم افزار یکی از محبوب ترین نرم افزار ها بین افراد است و به شما کمک می کند تا از دادن هزینه های اضافی برای خرید نرم افزار ابری دیگر جلوگیری کنید.

چرا باید از نرم افزار سپیدار ابری استفاده کنیم؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا باید از نرم افزار سپیدار ابری استفاده کنیم؟ باید بگوییم که شرکت سپیدار سیستم آسیا در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده با هدف تولید نرم افزار های سپیدار و دشت به کار خود ادامه داده است.

 

یکی از ویژگی هایی که شما را به خرید نرم افزار ابری سپیدار ایجاب می کند این است که شما می توانید فعالیت های خود را از طریق سپیدار ابری با کوتاه ترین زمان ممکن مشاهده کنید، همچنین می توانید زمانتان را برای اطلاع رسانی به مشتریان تنظیم کنید، در صورتی که می خواهید حسابداری شرکت خود را به صورت آنلاین انجام دهید بهترین انتخاب سپیدار ابری است، به دلیل اینکه سپیدار ابری نرم افزاری آنلاین است به رونق کسب و کار شما کمک شایانی می کند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت این نرم افزار امنیت بالای آن است، فناوری ابری نرم افزار سپیدار به گونه ای طراحی شده است که اگر اطلاعات لپ تاپ یا تلفن همراه شما به هر دلیلی از بین برود شما می توانید با فناوری ابری آنها را به راحتی بازگردانید همچنین این نکته حائز اهمیت درباره سپیدار ابری این است که از تمامی اطلاعات شما پشتیبان گیری و تمامی داده های ذخیره شده را رمزگذاری می کند به همین خاطر شما فقط می توانید با رمز عبور خودتان اجازه دسترسی به داده ها را دریافت کنید.

دلیل اهمیت این نرم افزار این است که شما در زمان قدیم باید اطلاعات را در یک درایو ذخیره می کردید پس این احتمال هم وجود داشت که این داده ها به سرقت بروند، اما امروزه سپیدار ابری این امکان را به شما داده است از به سرقت رفتن اطلاعات جلوگیری کنید این نرم افزار به طوری طراحی شده است که از چند سرور پشتیبان استفاده کرده است پس اگر به مشکلی در سیستم شما پیش بیاید شما باز هم میتوانید به سیستم خود دسترسی داشته باشید.

سپیدار ابری همچنین برای کسب و کار های کوچک نیز استفاده می شود به این صورت که صاحبان مشاغل در هر کجا که هستند می توانند به داده های خودشان دسترسی داشته باشند. همچنین قیمت نرم افزار ابری سپیدار نسبت به خدماتی که ارائه می دهد بسیار خوب و به صرفه است.

شرکت هایی که می توانند از سپیدار ابری استفاده کنند!

نرم افزار سپیدار ابری تقریبا برای تمامی کسب و کارها مناسب است و اکثر شرکت ها از این نرم افزار استفاده می کنند، این نرم افزار همچنین با قابلیت هایی که درون خود جای داده است یکی از محبوب ترین نرم افزار ها در بین کسب و کار ها و شرکت هاست.

11

شرکت هایی که می توانند از نرم افزار سپیدار ابری استفاده کنند:

  • شرکت هایی که به دنبال بهره جویی هستند: این شرکت ها برای اینکه به سادگی به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند می توانند این نرم افزار را نصب کنند. همچنین نرم افزار سپیدار ابری هزینه های اضافی مربوط به سخت افزار و نرم افزار را نیز کاهش میدهد و برای کسب و کار های کوچک و بزرگ بسیار مناسب است.
  • شرکت هایی که دارایز چند فضا هستند: شرکت هایی که پرسنل آن در مکان های مختلف فعالیت می کنند می توانند از نرم افزار ابری سپیدار به عنوان راهی ارتباطی و همگانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی استفاده کنند.
  • کسب و کار هایی که چند ملیتی هستند: نرم افزار ابری سپیدار حتی برای کسب و کار هایی که در کشور ها فعالیت دارند هم مناسب است با خرید نرم افزار سپیدار ابری این امکان برای شما فراهم میشود تا بتوانید به راحتی به اطلاعات حسابداری خود دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.

ویژگی های نرم افزار سپیدار ابری

همانطور که میدانید فناوری روی زندگی افراد تاثیر بسیار زیادی گذاشته است، این کار هم باعث شده تا برخی از صنایع کارایی و بهره وری شان افزایش پیدا کند. به همین دلیل نرم افزار حسابداری سپیدار ابری به شما کمک می کند که امور حسابداری خود را بهینه کرده و معاملات تجاری را ساده تر کنید.

برخی از ویژگی های سپیدار ابری:

  1. محتوای آموزشی
  2. داشتن تیم پشتیبانی
  3. قابلیت گرفتن گزارش
  4. راحتی کار با نرم افزار
  5. سرعت بالای این نرم افزار
  6.  نداشتن خطا در سیستم ها
  7. بروز رسانی بدون دخالت افراد
  8. قابلیت پاسخگویی به نیاز های کسب و کار شما
  9. دسترسی راحت رایانه های مختلف به نرم افزار و اطلاعات آن
  10. با استفاده از این نرم افزار می توانید مدیریت مالی شرکت خود را وسعت ببخشید
  11. با استفاده از این نرم افزار می توانید به یک نسخه یکپارچه و هماهنگ دست پیدا کنید
  12. دقت بالای نرم افزار سپیدار ابری که همین آپشن آن را یک نرم افزار محبوب کرده است
  13. دسترسی سریع به اطلاعات: نرم افزار سپیدار ابری بر روی تمامی سرورها وصل می شود و در نتیجه تمامی اطلاعات در فضای ابری قرار دارد
  14.  با خرید این نرم افزار دیگر نیازی به زیر ساخت و هزینه های اضافی و سرمایه جدید ندارید چرا که شما برای استفاده از این نرم افزار فقط به اینترنت نیاز دارید
  15. قیمت نرم افزار ابری سپیدار بسیار مقرون به صرفه است: شما بایک سرمایه اندکی کار خود را شروع کرده اید و کسب و کار کوچکی هستید سپیدار ابری کامل برای شما مناسب است
  16. ایمن نگه داشتن داده های شما: در نرم افزار سپیدار ابری دیگر نگران اطلاعات خود نباشید، این نرم افزار از همه اطلاعات و داده های شما نسخه پشتیبان و بک آپ تهیه می کند

12

نتیجه گیری

مطالب به پایان رسید، تشکر که تا آخر مطالب صبوری کردید در این مقاله سعی کردیم نرم افزار ابری سپیدار را توضیح دهیم و همچنین به این سوال که چرا باید از نرم افزار سپیدار ابری استفاده کنیم پاسخ دادیم، همانطور که گفته شد این نرم افزار بسیار کاربرد دارد و یکی از نرم افزار هایی محبوب و جا افتاده در بین شرکت ها و کسب و کار ها است پس اگر شما هم برای کسب و کار خود حتی اگر کوچک به دنبال بهترین نرم افزار ابری می گردید سپیدار بهترین انتخاب است. ممنون که همراه ما بودید.

دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار سپیدار ابری چیست؟ با وب سایت ما همراه باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

نحله به مبلغی که بر طبق تعیین قانون از زوج به زوجه پرداخت می‌شود می‌گویند، این مبلغ طبق سنوات زندگی مشترک آنها در باب کارهای زوجه در خانه همسر و استطاعت مالی زوج به زوجه بخشیده می‌شود، این مبلغ فقط در صورت طلاق به زوجه پرداخت می‌شود امکان درخواست در زندگی مشترک وجود ندارد.

نحله چیست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید زن از حقوق دیگری به نام نحله برخوردار است، نحله از سال ۱۳۹۱ طبق قانون حمایت از خانواده به تصویب رسیده است این قانون بر اساس حمایت از زنان تشکیل شده است، در معنی دیگر نحله میتوان به اینگونه صحبت کرد که درصورتی‌که زوج درخواست طلاق کرده باشد و زوجه مشمول دریافت اجرت‌المثل نباشد قانون یک مبلغی را برای زحمات زوجه در چند سال زندگی بر اساس یک‌رشته محاسبات برای زوجه تعیین می‌کند و زوج ملزوم به پرداخت آن است که به آن نحله می گویند، همچنین اگر ساکن شهر قم هستید و برای دریافت نحله خود دچار مشکل شده اید و به دنبال بهترین وکیل خانواده قم می گردید، با مقاله ما همراه باشید، در ادامه مقاله می خواهیم به موضوع نحله چیست و شرایط مطالبه آن! و هر چیزی که لازم است درباره این حقوق بدانید را برایتان شرح دهیم،

نحله چیست؟

نحله به مبلغی که بر طبق تعیین قانون از زوج به زوجه پرداخت می‌شود می‌گویند، این مبلغ طبق سنوات زندگی مشترک آنها در باب کارهای زوجه در خانه همسر و استطاعت مالی زوج به زوجه بخشیده می‌شود، این مبلغ فقط در صورت طلاق به زوجه پرداخت می‌شود امکان درخواست در زندگی مشترک وجود ندارد.
نکته قابل‌توجه این است که نحله فقط درصورتی‌که درخواست طلاق از طرف زوج باشد تعلق می‌گیرد و در غیر این صورت نمی‌تواند تقاضای نحله از مرد داشته باشد،  همان‌طور که بیان کرده‌ایم استطاعت مالی زوج برای پرداخت بسیار مهم است؛ چون این مبلغ به‌عنوان هدیه به زوجه بخشیده می‌شود و در این مسئله نمی‌توان از قبل رقمی را تعیین کرد زیرا حق انتخاب مقدار پرداختی نحله با دادگاه است .

همچنین برای درخواست نحله باید ثابت کنید به دستور زوج شما کارهایی که غیر از وظیفه خود بوده است انجام داده‌اید، در نتیجه بدون داشتن یک وکیل خبره نمی‌توانید این پرونده را پیگیری کنید، پس باید به وکیلی مراجعه کنید که به امور حقوقی آگاه باشد و بتواند شما را به خوبی راهنمایی کند،به همین دلیل ما پیشنهاد می دهیم اگر در شهر قم زندگی می کنید، به بهترین وکیل زن قم مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید، آنها می‌توانند طبق قانون حمایت از خانواده و ماده و تبصره های موجود در قانون از شما دفاع کرده و حق و حقوق شما از زوج بگیرند.

شرایط دریافت نحله چیست؟

همان‌طور که بیان کرده‌ایم اولین شرط دریافت عدم درخواست طلاق زوجه است، در این موضوع زوجه باید ثابت کند که مرد آن را مجبور به کارهایی غیر از وظایفش کرده است و شایسته دریافت نحله است و این در زمانی اتفاق می‌افتد که زوجه درخواست نحله بدهد و دادگاه یک جلسه برای این درخواست ترتیب می دهد ولی رای دادگاه بستگی به دفاعیات مرد از خود دارد.
باید در نظر داشت هیچ فعالیتی در این دنیا بدون اجرت نمی‌باشد، طبق قانون فقط تمکین همسر و تربیت فرزندان وظیفه زوجه می‌باشد و  زوجه برای هرکاری که در خانه انجام داده است باید اجرت بگیرد و این زمانی پرداخت می‌شود که زوج بدون هیچ دلیل محکمه پسندی قصد طلاق داشته باشد.
باید این را بگوییم که زن فقط وظیفه تمکین همسر و تربیت فرزندان را دارد ولی در قانون اسلامی وظیفه‌ای در قبال شیر دادن فرزند و یا امور منزل را ندارد و زوجه به‌راحتی برای انجام این کار ها می‌تواند نحله دریافت کند. شاید در این قسمت از مطلب برایتان سوال پیش آید که تفاوت نحله و اجرت المثل در چیست در ادامه مطلب به سوال شما پاسخ می دهیم.

نحله و اجرت‌المثل چه فرقی با هم دارند؟
در جواب سوال تفاوت نحله و اجرت المثل باید گفت که نحله و اجرت‌المثل فقط زمانی که درخواست طلاق از طرف زوجه نباشد امکان‌پذیر است و هر دو آنها جزو حق‌ و حقوق زوجه بعد از طلاق به شمار می آیند ولی در زمان زندگی مشترک قابل دریافت نمی‌باشد، اما نکته ای که باید ذکر کنم این است که نحله در زمانی به زوجه تعلق می‌گیرد که درخواست طلاق مبنی بر بد رفتاری زوجه و یا ناشزه بودن آن نباشد.

راهکار های قانونی مطالبه نحله

راهکار های قانونی مطالبه نحله

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد،  نحله نیز مانند اجرت المثل تنها در صورت درخواست طلاق از طرف زوج امکان پذیر است، حال در این جا سوالی پیش می آید که چه راه هایی وجود دارد که بتوان نحله را به طور قانونی مطالبه کرد؟ ابتدا باید بگویم که نحله حتما باید از طبق قانون اجرا گذاشته شود و طلاق نیز از سمت مرد باشد در غیر اینصورت نمی توان برای مطالبه نحله اقدام کرد، در ادامه به بررسی راه حل های مطالبه قانونی نحله می پردازیم:

  • طلاق باید بین زوجین انجام شود: در طول زندگی مشترک زن نمی تواند خواستار مطالبه نحله شود و فقط در صورت طلاق از طرف زوج امکان این امر وجود دارد.
  • اجرت المثل به زن تعلق نگرفته باشد: اجرت المثل و نحله را نمی توان همزمان دریافت کرد، این امر در قانون وجود ندارد و در صورتی که دادگاه برای زن اجرت المثل را در نظر بگیرد، زن دیگر قادر به اجرا گذاشتن نحله خود نیست.
  • طلاق از طرف زوج باشد: در صورتی زن می تواند ادعای نحله کند که درخواست طلاق از طرف خودش صورت نگرفته باشد، و فقط در صورت طلاق از طرف مرد، زوجه می تواند درخواست مطالبه نحله کند.

آیا به زن ناشزه نحله تعلق می گیرد؟

در قانون کشور اسلامی ایران حقوق دیگری نیز به زن تعلق داشته است که در سال ۱۳۷۱ حذف شده اما یکی از این تبصره‌ها موجود است که می‌توان ثابت کرد زوجه وظیفه‌ای جز تمکین همسر و تربیت فرزند ندارد همچنین در قانون حمایت خانواده تبصره ۶ ذکر شده است که: باتوجه‌به سنوات زندگی مشترک و نوع کارهایی که زوجه در خانه شوهر انجام داده و وسع مالی زوج، دادگاه مبلغی را از باب بخشش (نحله) برای زوجه تعیین می‌نماید.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نحله به زن ناشزه تعلق می گیرد یا خیر؟ در جواب این سوال که ذهن برخی از خانم ها را به خود مشغول کرده است باید بگوییم که به زنی که نتواند از شوهر خود تمکین کند ناشزه گفته می شود و به همین دلیل برخی از حقوق به آن تعلق نمی گیرد، به برخی از این حقوق می توان به نفقه و اجرت المثل اشاره کرد، اما شرایطی وجود ندارد که نحله به زن تعلق نگیرد مگر اینکه درخواست طلاق از طرف زن باشد.

آیا به زن ناشزه نحله تعلق می گیرد

کلام آخر
در این مقاله تمام مواردی که لازم است دربارهٔ سؤال نحله چیست و شرایط مطالبه آن! بدانید ذکر کرده‌ایم، در نتیجه باید بیان کرد زوجه هرکاری که در خانه زوج انجام می‌دهد اجرت دارد، اما بعضی از قضات اعتقاد دارند همه کارهایی که زوجه در خانه همسر خود انجام می‌دهد از لطف آن می‌باشد و اجرتی به آن تعلق نمی‌گیرد پس شما برای اثبات اینکه کارها وظیفه شما نبوده است باید از یک وکیل کارکشته، متبحر و متخصص دعاوی خانواده کمک بگیرید تا بتواند از تمامی حق و حقوق خود آگاه شوید، تشکر که مطالب مارا برای مطالعه کردن انتخاب کردید و همچنین از وقت با ارزشی که در اختیار ما قرار دادید کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

دوستان عز یزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحله چیست؟ پیشنهاد می کنم که با وب سایت ما همراه باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

هرآنچه که درمورد انواع دعاوی ملکی ونقش وکیل در حل آن باید بدانید!

هر آنچه باید درمورد انواع دعاوی ملکی بدانید!

 

 دعاوی ملکی یکی از مهم‌ترین دعاوی هستند که امروزه رسیدگی به آنها در کشور ایران بسیار سخت و دشوار شده است، متأسفانه در برخی موارد عدم تخصص مشاورین املاک و کلاهبرداری‌های ملکی باعث شده تا حجم زیادی از پرونده‌های تشکیل شده در مراجعه قانونی مرتبط با دعاوی ملکی باشند، به همین دلیل حضور وکیل حاذق و کاربلد در پرونده های ملکی الزامی است، حضور وکیل در این نوع پرونده‌ها به شما کمک می‌کند تا مشکلات ملکی خود را به‌خوبی حل نمایید و همچنین با درست پیش‌بردن روند پرونده و راهنمایی‌های لازمه می‌تواند باعث موفقیت شما در پرونده‌تان شود، همچنین اگر در شهر گرگان زندگی می کنید و به مشکلات ملکی دچار شده اید می توانید به وکیل ملکی در گرگان مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید، در ادامه می‌خواهیم درباره موضوع انواع دعاوی ملکی و نقش وکیل در حل آنها صحبت کنیم. باما همراه باشید.

دعاوی ملکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

 ازآنجایی‌که ارزش املاک روزبه‌روز در حال تغییر است خریدوفروش ملک بسیار افزایش‌یافته است، اما برخی از افراد به دلیل عدم تخصص در ملک و املاک دچار زیان می‌شوند و یا باعث می‌شوند به‌راحتی از آنها کلاهبرداری شود، همچنین طبق آماری که به دست ما رسیده، در سال‌های اخیر کلاهبرداری‌های ملکی بسیار زیاد شده است، به‌طورکلی دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح درباره آنها می‌پردازیم.

دعاوی ملکی حقوقی: یکی از بیشترین پرونده‌هایی که امروزه در دادگاه‌های ایران بسیار به آن رسیدگی می‌شود، دعاوی ملکی حقوقی است که می‌توان از مهم‌ترین آنها به: دعوی تحویل ملک. دعوی ثبت سند ملکی، خلع دریافت پایان کار، دعوی پایان تصرف عدوانی، دعوی فسخ قرارداد، دعوی فسخ قرارداد دارای نقص قوانین، دعوی تخلیه اماکن اشاره کرد.

دعاوی ملکی ثبتی: دعاوی ملکی ثبتی به تمام مشکلات و اختلافات پیش‌آمده در ثبت سند و تنظیم اسنادمی گویند، دعاوی ملکی ثبتی اصولاً زمانی رخ می‌دهد که مالکین در خریدوفروش به‌تندی عمل می‌کنند یا حتی باعجله تصمیم برای خرید و یا فروش ملک می‌گیرند، برخی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که در دادگاه مربوط به دعاوی ملکی ثبتی پیگیری می‌شوند : لغو سند ابطال سند مالکیت باطل کردن مراحل ثبتی دعوی توقیف مراحل اجرایی ملک از جمله پرونده های مهم این نوع از دعاوی است.

 دعاوی ملکی کیفری: این نوع از دعوی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار یا مالک در خریدوفروش مرتکب جرم شود که معمولاً این نوع از پرونده‌ها با شاکی خصوصی همراه است، همین‌طور باید این جمله را ذکر کنم که به‌طورکلی هر چیزی باعث فریب، سودجویی در املاک است جزوی از دعاوی ملکی کیفری شناخته می‌شود، از مهم‌ترین دعاوی ملکی کیفری می‌توان به عوامل مقابل اشاره کرد: جعل اسناد ملکی کلاهبرداری در معاملات ملکی خیانت‌درامانت،  انتقال غیرقانونی اموال،  خریدوفروش بدون اجازه صاحب‌ملک،  ورود به ملک دیگران بدون اجازه.

نقش وکیل در حل دعاوی ملکی

 همان‌طور که گفته شد دعاوی ملکی یکی از مهم ترین دعاوی است که امروزه بیشترین مراجعه‌کنندگان به دادگاه مربوط به دعاوی ملکی هستند، اما ازآنجایی‌که رسیدگی به این نوع پرونده‌ها به‌دقت و توجه بسیار بالایی نیاز دارد، پس به یک فرد خبره و ماهر نیاز دارید که به‌خوبی با مراحل قانونی آشنایی‌ داشته باشد و بتواند در تمامی مراحل پرونده شما را یاری کند، وکیل بهترین گزینه برای این کار است، به همین دلیل است که می‌گوییم حضور وکیل در تمامی دعاوی الزامی است، همچنین این وکلا به دلیل اینکه با تمامی قوانین آشنایی دارند و به‌خوبی می‌توانند به پرونده‌ها رسیدگی کنند حضورشان در دعاوی ملکی بسیار حائز اهمیت است، از اهمیت وکیل در پرونده‌ها می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • درصورتی‌که حق دادگاه به نفع شما نباشد می‌تواند درخواست تجدیدنظر کند.
  • در تمامی جلسات دادگاه حضور پیدا می‌کند.
  • در مقابل محاکمه قاضی از شما دفاع می‌کند.
  • ایجاد تغییرات در روند پرونده
  • جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در پرونده
  • کاهش هزینه‌ها
  • صرف جویی در وقت رفع تنش و استرس
  • افزایش درصد موفقیت در پرونده

وکیل ملکی ماهر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وکیل ملکی ماهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 در تمامی دعاوی و دادگاه‌ها طرفین حق دارند از وکیل کمک بگیرند و حتی اگر توانایی گرفتن وکیل را نداشته باشند، دادگاه برای آنها وکیل انتخاب می‌کند، درست است که وکیل نقشی در دعوی ایجاد شده ندارد؛ اما حضور آن کنار موکل و پیگیری پرونده آن می‌تواند تغیر بسیاری در روند پرونده و یا حکم قاضی ایجاد کند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب وکیل بسیار مهم است، شما باید وکیل ملکی را انتخاب کنید که در تمامی زمینه‌های پرونده بتواند به شما یاری برساند، به همین دلیل باید ویژگی‌های وکیل را نظر بگیرید و آن‌ها را بسنجید، چند ویژگی‌هایی که در انتخاب وکیل باید در نظر گرفت به شرح ذیل است:

برای انتخاب وکیل ابتدا بدانید که یک وکیل ملکی خوب باید چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشته باشد.

  1. وکیل ملکی خوب است که به‌تمامی مسائل حقوقی ملکی آگاهی کامل داشته باشد.
  2. با قوانین روز آشنایت داشته باشد،
  3. زبده و ماهر باشد.
  4. از نظر رفتاری با موکلش به‌خوبی برخورد کند.
  5. در طول پیگیری پرونده صبور باشد.
  6. بتواند برای دفاع از شما دلایل محکمه‌پسند پیدا کند.
  7. مانع پایمال‌شدن حق‌وحقوق شما شود.
  8. بادقت و ریزبین باشد.
  9. شما را به‌خوبی از نتیجه پرونده آگاه کند،
  10. باید بتواند به‌خوبی به موکل خود مشاوره دهد،
  11. او باید تسلط کافی برای تنظیم لایحه و همچنین ارائه دادخواست داشته باشد.

انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی

انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی

 دعاوی ملکی حجم بالایی از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل است که دادگاه‌ها پر از افرادی است که به مشکل کلاهبرداری‌های ملکی، جعل اسناد، خلع‌ید، تصرف عدوانی، دچار شده‌اند، در ادامه قصد داریم به بررسی انواع دعاوی ملکی کیفری و ملکی حقوقی بپردازیم.

 دعاوی ملکی حقوقی:

  • دعوی الزام به تمکین ملک: اگر در مبایعه‌نامه تاریخ تحویل ملک ذکر شده باشد، ملک باید طبق تاریخ تعیین شده به خریدار تحویل داده شود، حال گاهی ممکن است که مدت‌زمان تحویل ملک از تاریخ درج شده در مبایعه‌نامه بگذرد، در این صورت خریدار می‌تواند شکایت کند.
  • دعوی خلع‌ید: اگر غیر از صاحب‌ملک، شخص دیگری ملک دارای سند را در تصرف خود قرارداد، مالک می‌تواند برای تخلیه ملک به مراجعه قضای مراجعه کرده و از تصرف‌کننده شکایت کند، اما نکته که باید در اینجا ذکر شود؛ برای شکایت خلع‌ید حتماً باید سند رسمی موجود باشد.
  • دعوی الزام به تنظیم سند رسمی: فردی صاحب‌ملک شناخته می‌شود که سند رسمی داشته باشد، هنگامی که ملکی فروخته می‌شود باید تنظیم سند انجام شده و ملک به شخص دیگر انتقال داده شود، اگر فروشنده ملک این سند را تنظیم نکند، خریدار می‌تواند در مورد این موضوع طرح شکایت کند.
  • دعوی رفع تصرف عدوانی: شکایت در این مورد از دعوی به این صورت است که باید با سند و یا مدرکی که ثابت کند ملک بدون رضایت او از تصرفش خارج شده است.
  • دعوی فک رهن: در برخی مواقع پیش می‌آید که فردی ملکی را نزد بانک، شخص امانت می‌گذارد و تا زمان که دین خود را ادعا کند این ملک نزد بانک و یا شخص امانت باقی می‌ماند، ولی اگر دین خود را نپردازد آنکه ملک نزد آن امانت گذاشته شده می‌تواند طرح شکایت کرده و فک رهن کند.
  • دعوی فروش ملک مشاع: فروش ملک مشاع باید با رضایت تمامی مالکان انجام شود در غیر این صورت اگر یکی از آنها ملک را بفروشند و مابقی رضایت نداشته باشند، مابقی اهالی می‌توانند از آن شکایت کنند.

 دعاوی ملکی کیفری:

  • جعل اسناد ملکی به‌قصد کلاهبرداری.
  • خیانت‌درامانت در املاک.
  • فروش غیرقانونی ملک و املاک.
  • استفاده از سند جعلی در ارتباط با معاملات ملکی.
  • تخریب املاک شخص.

 کلام آخر

 مقاله انواع دعاوی ملکی و نقش وکیل در حل آنها به پایان رسید تشکر که تا آخر این مطالب همراه ما بودید، در این مقاله سعی کردیم متونی را برایتان به تحریر در آوریم که بتواند در حل مسائل ملکیتان کمک شایانی به شما باشد، همچنین توضیح دادیم که مراجعه به وکیل چقدر می‌تواند درصد برنده‌شدن پرونده شما را بالا ببرد، از اینکه مقاله ما را برای خواندن انتخاب کردید بسیار متشکر هستم، ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید.

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دعاوی ملکی و نقش وکیل در حل آنها  با سایت برترین وکلا همراه باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

حدیثی در قران درباره طلاق آمده است که امام صادق (ع) می فرمایند هیچ چیز نزد خدا منفور تر و ناپسندتر از طلاق نیست، اما در برخی مواقع هست که در زندگی زناشویی بین زن و شوهر تفرقه ایجاد می شود و راهی جز طلاق برای آنها باقی نمی ماند، در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از معایب طلاق از طرف مرد، نکات مهم درخواست طلاق از طرف مرد و مطالبی که لازم است درباره طلاق از طرف مرد بدانید را برایتان به تحریر درآوردیم، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

مراحل درخواست طلاق از طرف مرد به چه صورت است؟

در این مطلب می خواهیم مراحل درخواست طلاق از طرف مرد را برایتان شرح دهیم،

مرحله اول: ابتدا برای تنظیم دادخواست طلاق باید انجام طلاق طبق ماده قانون ۲۹ حمایت از خانواده باشد به این معنی که در ماده قانون۲۹ حمایت از خانواده قاضی اجرت المثل، مهریه، نفقه، حضانت فرزندان را مشخص می کند.

مرحله دوم: مردی که درخواست طلاق دارد باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و بعد ما بقیه کارها را طی کند.

مرحله سوم: برای درخواست طلاق، آقا بهتر است به وکیل خانواده در ارومیه مراجعه کند تا با راهنمایی دقیق و آگاهی کامل از روند پرونده باخبر شود.

مرحله چهارم: بعد از ثبت شدن طلاق در دادگاه نوبت به رسیدگی پرونده می رسد این نکته را توجه داشته باشید که حتما باید در تمامی جلسات دادگاه حضور داشته باشید در غیر اینصورت پرونده شما مختومه اعلام می شود.

مرحله پنجم: نکته حائز اهمیتی که در طلاق از طرف مرد باید به آن توجه کنید این است که، اگر درخواست طلاق از طرف مرد باشد باید تمام حق و حقوق زن را پرداخت کند، حقوق زن در طلاق از طرف مرد شامل: نفقه، مهریه، اجرت المثل و … می شود، در صورتی مرد می تواند هیچکدام از این حقوق را پرداخت نکند که مدرک محکمه پسند مثل عدم تمکین، عدم سوء معاشرت، مشکلات روانی، اعتیاد را به دادگاه ارائه دهد، در این صورت بازهم مهریه به زن تعلق میگیرد مگر آنکه خود زن آن را ببخشد.

مرحله ششم:طلاق از طرف مرد به این صورت می باشد: برای ثبت طلاق اگر زوجه یائسه یا باکره نباشد، ابتدا درخواست طلاق نوشته و ثبت می شود و بعد از گذشت ۳ ماه اگر به یکدیگر رجوع کنند این طلاق فسخ می شود ولی اگر تمایلی به بازگشت به زندگی نداشته باشند طلاق در شناسنامه ثبت شده  و مهر می گردد.

مرحله هفتم: اگر درخواست جدایی از طرف مرد باشد و آن مرد وکیل طلاق داشته باشد میتواند بدون حضور خودش در دادگاه ها وکیل کار های طلاقش را انجام دهد.

مرحله هشتم: اگر مردی درخواست طلاق بدهد، طرفین به دادگاه احضار می شوند و پس از شهادت در خصوص علت درخواست طلاق تصمیم گیری می شود.

مرحله نهم: بعد از اینکه این کار ها به پایان رسید نوبت به مقدار نفقه و مهریه تعیین شده برای زن و همچنین حضانت فرزندان تصمیم گیری می شود.

مراحل در خواست طلاق از طرف مرد

۴ مورد از معایب طلاق از طرف مرد

همانطور که میدانیم حق طلاق برای مرد است اما در مواقعی هست که زن هم میتواند درخواست طلاق بدهد، اما اگر مردی درخواست طلاق بدهد معایبی برای آن دارد که در مطالب ذیل درباره آن صحبت شده است.

  • اگر مردی درخواست طلاق داشته باشد باید تمامی حقوق زن اعم از نفقه، مهریه، اجرت المثل، را به زن پرداخت کند.
  • یکی دیگر از معایب طلاق از طرف مرد پرداخت اجرت المثل است، که در صورتی به زن تعلق می گیرد که با شوهرش زندگی کرده باشد، اجرت المثل به حقی گفته می شود که زن در طول زندگی مشترک کسب کرده است، این حق زحمات شامل خانه داری، آشپزی، شست و شو می شود.
  • همچنین در عقد نامه ای که در ابتدای عقد به شما داده می شود ذکر شده است که اگر مردی بخواهد همسر خود را طلاق دهد باید نصف اموال خود را به او پرداخت نماید، در صورتی میتواند نصف اموال را به زوجه ندهد که زن ناشزه باشد و یا نتواند شوهر خود را تمکین کند.
  • حکم شرعی طلاق زن باردار: مرد باید اجازه دهد تا فرزند متولد شود و بعد طلاق صورت بگیرد، اما راه دیگری وجود دارد که می توانید در بارداری نیز همسر خود را طلاق دهید در صورتی که دونفر به این امر رضایت دهید اما باید تا آخر وضع حمل به همسر خود نفقه دهید.

دلایل موجه برای درخواست طلاق مرد؟

دلایل محکمه پسند طلاق از طرف مرد باید وجود داشته باشد در غیر اینصورت مراحل طلاق بسیار طولانی خواهد بود، در ادامه به برخی از دلایل موجه برای درخواست طلاق مرد را بررسی می کنیم:

  • در صورتی طلاق توسط مرد امکان پذیر است که زن به هردلیلی خانه خود را ترک کرده باشد با توجه به این موضوع که وظیفه زن تمکین همسر خود و زندگی در خانه ای است که همسر برای او در نظر گرفته است زن موظف است این کار را انجام دهد در صورتی که زن از اینکار امتناع کند مرد می تواند درخواست طلاق دهد.
  • درصورتی زن می تواند درخواست تمکین را رد کند که ثابت کند،مرد خانه ای نداشته باشد،خانه مناسب زندگی باشد، خطر جانی زن را تهدید کند، مرد از نظر روانی مشکل داشته باشد. رد تمکین فقط در این صورت امکان پذیر است.
  • موردی دیگری وجود دارد که درخواست طلاق از مرد امکان پذیر است بیمار بودن و نازایی زن است، اگر مردی ثابت کند که زنش نمی تواند باردار شود و یا از نظر پزشکی مریض است می تواند زنش را طلاق دهد.
  • یکی دیگر از دلایل و مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد،  رفتار نادرست زن و عدم معاشرت آن است. سوء معاشرت زن، مهم ترین دلیلی است که مرد با اثبات آن می تواند به راحتی زن خود را طلاق دهد.
  • دلیل دیگری که مرد می تواند درخواست طلاق دهد محکوم شدن زن به حبس است. در صورتی که زن محکوم به حبس و جزای نقدی شود و نتواند آن را پرداخت کند مرد میتواند درخواست طلاق از زنش را بدهد.

همانطور که در متن بالا دلایل موجه طلاق مرد را خواندید طلاق فقط با این دلایل از طرف مرد امکان پذیر است دلایل دیگر جزو معایب طلاق از طرف مرد محسوب نمی شود. مرد می تواند با این دلایل حتی به صورت غیابی زن را طلاق دهد اگر زنی با مدرکی که ثابت کند حرف مرد اشتباه است در دادگاه حاضر نشود. طلاق به صورت غیابی انجام می شود.

دلایل محکمه پسند طلاق از طرف مرد

چگونه بعد از طلاق به زنم مهریه ندم؟

زمانی که زن و مردی درخواست طلاق میدهند دادگاه باید در گواهی عدم سازش آنها تکلیف مهریه، نفقه، اجرت المثل و همچنین حضانت فرزندان را مشخص کند که در این صورت مقدار پرداخت آنها و یا عدم پرداخت مهریه از طرف مرد مشخص می شود، اما این نکته قابل توجه است که از آنجایی که مهریه مبلغ بالایی را شامل می شود و در صورت عدم پرداخت آن برای مرد حکم جلب صادر می‌شود. این سوال برای آقایان  می آید که آیا راهی وجود دارد که مهریه پرداخت نشود.

  • در جواب این سوال باید گفت در صورتی که عقد نکاح به درستی انجام شده باشد زن در هر صورت می تواند مهریه خود را طلب کند. برخلاف تصور برخی که می گویند اگر زنی خیانت کند یا تمکین از سوی آن انجام نشود و یا خانه را ترک کند بازهم نفقه آن قطع شده و مهریه به آن تعلق می گیرد پس راهی وجود ندارد که مرد بتواند از پرداخت مهریه فرار کند.
  • پس تنها راهی که وجود دارد تا مرد مهریه پرداخت کند این است که زن قبلا مهریه خود را به شوهر بخشیده باشد و یا حین طلاق توافق کنند که زن مهریه ای طلب نکند و حق طلاق را بدست آورد.
  • پس گفته شد که راهی وجود ندارد که مرد مهریه پرداخت نکند فقط می تواند طبق استطاعت مالی خود آن را کم و یا زیاد کند و یا حتی آنرا قسط بندی کند. ‌این مورد زمانی امکان پذیر است که مهریه زن استطاعه باشد و مرد طبق توانایی مالی اش و درحد توانایی مالی خود مسئول می باشد.
  • حال راه هایی وجود دارد که مرد مهریه پرداخت نکند؟ این در این صورت امکان پذیر است که عقد نکاح به هر دلیلی باطل شده باشد و رابطه ای میان آنها شکل نگرفته باشد مرد می تواند مهریه ای پرداخت نکند.
  • اگر زن قبل از عقد و یا بعد از عقد مهریه را بخشیده باشد در این صورت مرد می تواند با ارائه سند به دادگاه از دادن مهریه معذور شود، برای اطلاع بیشتر شرایط مهریه می تواند به وکیل طلاق در ارومیه مراجعه نمایید.

چگونه بعداز طلاق مهریه ندهیم

سخن پایانی
مطالب به پایان رسید در این مقاله سعی بر این بود که معایب طلاق از طرف مرد را برایتان به خوبی توضیح دهیم همچنین در این مقاله دلایل موجه برای درخواست طلاق از طرف مرد را توضیح دادیم و راه هایی که ممکن است مرد بتواند از پرداخت مهریه امتناع کند را هم شرح دادیم تشکر که تا آخر مطالب همراه ما بودید.

 

دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی معایب طلاق از طرف مرد پیشنهاد می کنم که با وب سایت ما همراه باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

چکیده : فروش ملک ورثه‌ای بدون انحصار وراثت بدین صورت است که ،اگر وراث به توافق برسند و یا در وصیت نامه سهم الارث دقیق وراث ذکر شده باشد میتوانند در صورتی که همه وراث رضایت داشته باشند تنها با یک رضایت نامه کتبی یا همان وکالت به یکی از وراث ملک را بفروشند و سهم آنها را پرداخت کند، اما این را باید در نظر داشته باشید که حتی یکی از افراد قصد فروش را نداشته باشد و رضایت خود را اعلام نکند نمی توانید ملک را بفروشید.

باید قبل از هر اقدامی برای ملک خود ابتدا با مراحل شکایت از ملک ورثه ای چگونه است؟ آشنا شوید، آیا میدانستید فرزندان در زمان حیات پدر و مادر هم می توانند مدعی ارثیه خود باشند و درخواست ارثیه ملزم به فوت پدر و مادر نمی باشد، به همین دلیل ما در اینجا می خواهیم مراحل درخواست شکایت از ملک ورثه ای بعد از فوت پدر و مادر را بررسی کنیم، نکته قابل ذکر این است که والدین قبل از مرگ فقط میتوانند یک سوم اموال خود را ببخشند و برای دو سوم باقی ماند نمیتوانند تصمیمی بگیرند، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با ملک ورثه ای و مراحل شکایت از آن آشنا شویم، همچنین شما می توانید با مراجعه به بهترین وکیل قم از نحوه شکایت و همچنین مطالبه سهم الارث آگاه شوید.

مدارک مورد نیاز برای شکایت از ملک ورثه ای

برای شکایت از ملک ورثه ای باید با مدارکی که در مطلب زیر بیان شده است به مراکز قضایی بروید و شکایت خود را ثبت کنید مدارک مورد نیاز شامل:

  • گواهی فوت
  • تصویر شناسنامه متوفی
  • کپی شناسنامه وراث
  • استشهاد نامه وراث
  • گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی
  • عقدنامه یا رونوشت

بعد از مراجعه شما به مراجع قضایی برای صدور حکم درخواست شما به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود، بعد از صدور گواهی انحصار وراثت اموال باقی مانده متوفی تقسیم می شود و به درخواست وراث یا نماینده قضایی زمانی که بخواهند از اموال متوفی یک لیستی به دست آورند و ارثیه را تقسیم کنند درخواست تحریر ترکه میدهد، باید دانست که این حکم به درخواست ذینفع به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود مگر آنکه نماینده قضایی حکم کند، همانطور که میدانید این شکایت از برادر برای ارثیه پدری یا شکایت از عمو برای ارثیه پدربزرگ و… امکان پذیر خواهد بود.

گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی چیست؟

باید یکی از وراث اظهارنامه مالیات الکترونیکی را ثبت کند، اگر متوفی قبل سال ۱۳۹۵ فوت شده باشد قبل از درخواست باید هزینه آن را قبل از پرداخت کنید، اما اگر بعد از سال ۱۳۹۵ فوت شده باشد میتوانید مالیات را بعد از دریافت انحصار وراثت پرداخت کنید، در ادامه به بررسی استشهادیه محضری حصر ورثه و زمان پلمپ ملک ورثه ای می پردازیم، همراه ما باشید.

برگه استشهادیه محضری حصر ورثه چیست؟
برای گرفتن گواهی استشهادیه باید حداقل ۳ نفر به دفتر اسناد رسمی بروند و امضا کنند وراث شخص که نام برده شده هستند و دفتر اسناد رسمی هم آن را تایید کند و در این استشهاد نامه باید مشخصات تک تک ورثه و متوفی ذکر شود و اسنادی که از آن این مشخصات ذکر شده است در این استشهاد نامه ضمیمه شده باشد.

چه زمانی پلمپ ملک ورثه ای امکان پذیر است؟

باید بدانید که اگر قصد خرید یک ملک ورثه ای را دارید باید منتظر باشید، تا مراحل انحصار ورثه آن ملک به پایان برسد. اما شما میتوانید اگر قبل از فوت متوفی ملکی، را خریده اید حال وارث آن ملک را به شما تحویل نمی دهند آن ملک را پلمپ کنید تا تکلیف انحصار ورثه مشخص شود و شما مبلغ پرداخت شده یا ملک را تحویل بگیرید.
در این صورت می توانید اجازه تصرف ملک ورثه ای توسط یکی از وراث را بگیرید، چون ممکن است یکی از فرزندان قصد سوء استفاده داشته باشد حق شما پایمال شود یا ارثیه سایر وراث را ندهد، در این مواقع شما با پلمپ یا مهر و موم ملک می توانید جلوی سوء استفاده گران را بگیرید.

مدارک لازم برای پلمپ ملک ورثه ای اعم از :

  • ذکر نام و مشخصات مباشر(کسی که پلمپ را انجام داده است.)
  • ذکر تاریخ، ماه و سال و روز.
  • بیان علت پلمپ ملک ورثه ای.
  • ذکر مشخصات کسی که درخواست پلمپ ملک ورثه ای را داده است.
  • تعیین مکان که درخواست پلمپ ثبت شده است.
  • در صورت نیاز اسم نگهبان که توسط دادرسی تعین شده است.
  • ذکر موضوع پلمپ در برچسب.
  • در آخر، اموالی که در آن مکان موجود است باید در اظهارنامه کتبی ثبت شده باشد.
  • شرایط ابطال تقسیم ارث حتما باید ذکر شده باشد.

انواع راه های فروش ملک ورثه ای

فروش ملک ورثه‌ای بدون انحصار وراثت بدین صورت است که ،اگر وراث به توافق برسند و یا در وصیت نامه سهم الارث دقیق وراث ذکر شده باشد میتوانند در صورتی که همه وراث رضایت داشته باشند تنها با یک رضایت نامه کتبی یا همان وکالت به یکی از وراث ملک را بفروشند و سهم آنها را پرداخت کند، اما این را باید در نظر داشته باشید که حتی یکی از افراد قصد فروش را نداشته باشد و رضایت خود را اعلام نکند نمی توانید ملک را بفروشید.
اما در غیر این صورت باید از دادگاه گواهی انحصار وراثت داشته باشد تا ملک به فروش برسد که این گواهی بعد از انحصار وراثت به فردی که قصد فروش دارد می دهند تا به عنوان وکیل از وراث ملک را بفروشد و سهم وراث را به آنها بدهد.

شرایط مزایده ملک ورثه ای

بر اساس ماده ۱۱۴ قانون نحوه اجرای احکام مدنی فروش اموال موروثی در صورتی که وراث اختلاف داشته باشند به مزایده گذاشته می شود طبق این قانون در صورتی که تمام مراحل شکایت از ملک ورثه ای انجام شود و هیچ راهی برای صلح بین وراث وجود نداشته باشد باید ملک و یا اموال متوفی به مزایده گذاشته شود و دادگستری ده درصد از مبلغ فروش را برای خود بر میدارد.
افرادی که در این مزایده شرکت میکنند با احراز هویت شوند و هیچ منع قانونی نداشته باشند و دادگستری بعد از آگهی در روزنامه و تعیین زمان مزایده به وراث زمان برگزاری را اعلام میکنند، این مزایده در ملک به مزایده گذاشته متوفی برگزار می شود و قیمت پیشنهادی نباید کمتر از قیمت کارشناسی شده باشد. نکاتی که درباره ی مزایده ملک موروثی باید رعایت کنید اعم از:

  • در مزایده هزینه آگهی دریافت می شود
  • اگر یکی از وراث در خارج از ایران باشد وکالتنامه وی در کنسول خارج از ایران تنظیم می شود، ده درصد از هزینه کل مبلغ دریافتی به حساب دادگستری واریز می شود.
  • اگر یکی از وراث قصد خرید ملک را داشته باشد باید به دادگاه مراجعه کند و تمام مدارک لازمه را تحویل دادگاه دهد.
  • خریدار باید سهم هر یک از وراث را به خود آنها یا وکیلشان تحویل دهد.
  • در مزایده به کسی قیمت بیشتری را پیشنهاد دهد ملک را میفروشند.
  • اگر یکی از وراث به سن قانونی نرسیده باشد برای او قیم تعیین می شود.

فروش ملک ورثه ای بدون رضایت یکی از وراث

برای فروش ملک ورثه ای باید تمام وراث رضایت داشته باشند، اگر بدون اجازه یکی از ورثه قصد فروش را داشته باشید و اون ملک به فروش رسیده باشد مرتکب جرم شده است و پیگرد قانونی دارد،  آن معامله فسخ می باشد و خریدار قسمتی را که به آن وراث تعلق دارند را خریداری کرده است، در صورتی که خریدار ناراضی باشد آن معامله ابطال خواهد شد و هزینه پرداخت شده را باید تمام و کمال به خریدار پرداخت شود.
مراحل شکایت از ملک ورثه ای چقدر زمان میبرد؟
همانطور که میدانید زمان این شکایت به تعداد وراث و پیچیدگی پرونده بستگی دارد و این پرونده ها عملا مدت زیادی را طی می کند چون مراحل انحصار وراثت از ۶ الی یک سال زمان برخوردار است و در این مدت ۳ماه عکس متوفی در روزنامه ها چاپ می شود تا اگر وارثی دیگر هم باشد به دادگاه مراجعه کنند تا از حق الارث خود بهره مند شوند.
و حدود ۳ ماه هم روند پرونده شما طول خواهد کشید در نتیجه عملا ۶ ماه در صورت نبودن وارثی جز آنهایی که اعلام کرده اند پروسه انحصار وراثت طول می کشد. در نتیجه شما برای رسیدن به حق و حقوق خود نیاز به یک وکیل ماهر دارید تا مراحل شکایت از ملک ورثه ای خود را پیگیری کنید و در این مدت ملک ورثه ای پلمپ خواهد بود. برای به نتیجه رسیدن این پرونده ها باید صبور باشید.

کلام پایانی
باید این را بیان کرد که ما سعی داشته ایم تا شما را با مراحل شکایت از ملک ورثه ای آشنا کنیم، امیدواریم که با صلح با خانواده کار به شکایت نکشد ولی اگر کار به شکایت کشید باید صبور و شکیبا باشید تا به حق و حقوق خود برسید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، تشکر که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ملک ورثه ای پیشنهاد می کنم که با وب سایت برترین وکلا همراه ما باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

- سرعت رسیدگی به پرونده های طلاق توافقی بالاست و همین مساله باعث می شود تا در بعضی موارد افراد بر اساس احساسات مقطعی خود اقدام به چنین تصمیم مهمی بگیرند که نتیجه ای جز پشیمانی و حاصلی جز نابودی زندگی گذشته، نخواهد داشت.

یکی از انواع طلاق که احتمالا نام آن برای شما آشنا خواهد بود، طلاق توافقی است. همان طور که از نام این نوع طلاق مشخص است، حاصل توافق زن و شوهر است و هر دو طرف در مورد مسائل اصلی که می تواند چالش های حقوقی برای طرفین ایجاد کند نیز با یکدیگر به توافق می رسند. در مسائلی همچون حق حضانت فرزندان، مهریه، نفقه بچه ها و البته جهیزیه باید به توافق برسند. این نوع از طلاق علاوه بر محاسنی که دارد معایبی نیز به همراه دارد که در این مقاله مضرات طلاق توافقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مضرات طلاق توافقی چیست؟

شاید در ابتدا تصور کنید با توجه به این موضوع که در طلاق توافقی، دعوایی بر سر مسائلی که عموما خود باعث پیچیدگی فرآیند طلاق می شوند، نیست پس این نوع طلاق بهترین نوع طلاق است (هر چند طلاق نابودی یک نهاد کوچک اجتماعی است و هیچگاه واژه ای به نام بهترین نوع طلاق جالب نخواهد بود). مثلا در طلاق توافقی جنجالی بر سر مقدار مهریه، پرداخت مهریه نیست و شما تنها توافق ها یکدیگر را به دادگاه ارائه خواهید کرد.معمولا مهریه در طلاق توافقی توسط اکثر زنان بخشیده میشود. اما طلاق توافقی همیشه بهترین گزینه نیست و گاها مضرات طلاق توافقی حتی از محاسناتش هم بیشتر است.

مضرات طلاق توافقی عبارتند از: 

  • افزایش آمار طلاق در بعد اجتماعی: با توجه به این موضوع که پرونده های طلاق توافقی نسبت به پرونده های دیگر، چالش های حقوقی کمتری دارد و بر روی مسائلی مانند مهریه، نفقه، حق حضانت و مواردی از این دست توافق شده است، روند رسیدگی به آن نیز سریع تر خواهد بود و به همین جهت آمار طلاق در جامعه نیز بالاتر می رود و در بعد اجتماعی شاهد افزایش تعداد طلاق خواهیم بود.
  • پشیمانی از طلاق و تصمیم گیری احساسی: همان طور که پیش تر توضیح دادیم یکی از ویژگی های طلاق توافقی، سرعت بالای رسیدگی به پرونده است و همین مساله باعث می شود تا در بعضی موارد افراد بر اساس احساسات مقطعی خود اقدام به چنین تصمیم مهمی کنند که نتیجه ای جز پشیمانی و حاصلی جز نابودی زندگی گذشته، نخواهد داشت.
  • گذشتن از حقوق مادی و معنوی هر دو طرف: این مورد نیز یکی از مواردی است که در بیشتر پرونده های طلاق توافقی اتفاق می افتد. به عنوان یک مثال ساده می توان همین مساله مهریه را در نظر گرفت. فرض کنید برای طلاق گرفتن از همسر خود به شکل توافقی مجبور باشید مهریه خود را ببخشید و یا از حق حضانت فرزند خود چشم پوشی کنید که در هر دو مثال از حقوق مادی و معنوی خود صرفا برای رسیدن سریع تر به نتیجه گذشته اید.

برخی از موارد نیز آسیب های عمومی طلاق هستند و نوع طلاق در آن تاثیری ندارد. یعنی چه طلاق شما توافقی باشد چه از سوی مرد و چه از طریق درخواست طلاق زن، هیچ فرقی ندارد و همواره این آسیب ها و مضرات دامن گیر افراد خواهد شد.

آسیب ها و مضرات عمومی طلاق عبارتند از:

  1. نداشتن آمادگی لازم برای ورود به دوران پس از طلاق
  2. نگرانی در مورد آسیب های فرزندان طلاق
  3. افسردگی پس از جدایی
  4. مشکلات مالی (این مورد بیشتر در مورد زنان صادق است.)
  5. نگاه اجتماعی منفی در مورد افراد پس از طلاق و بسیاری موارد دیگر

فرآیند طلاق توافقی چگونه است؟

هر چند طلاق توافقی نسبت به انواع دیگر سرعت بیشتری دارد و مضرات طلاق توافقی در بیشتر موارد کمتر از انواع دیگر طلاق است اما به خودی خود کار یک روزه نیست و فرآیند خاصی برای آن وجود دارد که آگاهی از آن به شما کمک می کند تا بتوانید در صرف زمان خود صرفه جویی نمایید. دقت داشته باشید در هر مرحله احساس کردید از تصمیم خود اطمینان ندارید، تصمیم گیری در مورد جدایی از همسر خود را به تاخیر بیندازید و اصلا در مورد آن عجله به خرج ندهید چرا که مسیر زندگی شما با این تصمیم کاملا تغییر خواهد کرد. در ادامه شما را با روند طلاق توافقی آشنا خواهیم کرد.

مراحل طلاق توافقی عبارتند از:

  1. گرفتن گواهی عدم انصراف: در ابتدای کار و پس از توافق با همسر خود باید گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت کنید و برای آن باید در سامانه طلاق اطلاعات خود را وارد کنید تا برای شما وقت مشاوره تخصیص داده شود و اصطاحا ثبت نام کنید.
  2. ثبت دادخواست طلاق: در مرحله دوم شما باید با رفتن به دفاتر خدمات مراجع قضایی دادخواست خود را ثبت کنید. دادخواست شما نیازی به برگه مخصوص یا نوشته خاص در یک قالب مشخص ندارد. (مرد و زن ر یک جداگانه باید این کار را انجام دهند.)
  3. تعیین وقت دادرسی: بعد از ارائه و ثبت دادخواست طلاق رسمی دادگاه برای شما وقت دادرسی تعیین می کند و این کار از طریق ابلاغیه به شما اطلاع داده می شود. (وقت دادرسی در سامانه پیامکی و البته سایت سنا نیز قابل دریافت خواهد بود.)
  4. جلسه دادگاه: شما باید در زمان تعیین شده دادرسی در دادگاه حضور بیابید. دقت کنید که تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید.
  5.  توافق نامه جدایی: در این مرحله شما باید پس از مراجعه به مشاور دادگاه خانواده و پرداخت هزینه آن، توافق نامه جدایی دریافت نمایید. بدیهی است مشاور نهایت تلاش خود را برای انصراف شما در صورت امکان خواهد کرد.
  6. آزمایش ها: آزمایش بارداری برای خانم ها قبل از طلاق الزامی می باشد مگر آن که مرد و زن ادعا کنند که زن باردار نیست و در صورت لزوم گواهی بکارت (برای گوای عدم سازش) نیز جزو آزمایش های قبل جدایی می باشد.
  7. گواهی عدم سازش: شما در این مرحله باید برای دریافت گواهی عدم سازش به دادگاه مراجعه کنید.
  8. صادر شدن طلاق: پس از صدور گواهی عدم سازش 3 ماه فرصت دارید تا برای صدور طلاق توافقی به دادگاه مراجعه کنید.

در تمامی موارد گفته شده و مراحل بالا وکیل طلاق می تواند جایگزین حضور شما باشد. در مرحله آزمایش ها اگر آزمایش های بارداری زن همراه او باشد و خود نیز ادعا کند باردار نیست، نیازی به گرفتن آزمایش جدید نخواهد بود و دادگاه با استناد به حرف و آزمایش همراه او باردار نبودن وی را تایید می کند. این یعنی زن می تواند قبل از شروع مراحل طلاق توافقی برای تسریع روند پرونده، آزمایش خود را حاضر کرده باشد.

نقش وکیل در کاهش مضرات طلاق توافقی

در ابتدای کار، طلاق توافقی ممکن است پروسه ای آسان و بی دغدغه به نظر برسد که با یک بار مراجعه به دادگاه طلاق ثبت شود. در حالی که این پرونده ها بسیار وقت گیر هستند که هدف اصلی آن پشیمانی طرفین است. با توجه به دانش بالای وکیل طلاق شیراز در حوزه خانواده و چالش های آن، لزوم همراهی یک وکیل ماهر می تواند به شدت محسوس باشد. مراحل طلاق توافقی بدون وکیل بسیار پیچیده خواهد بود. دقت داشته باشید که وکیل با تمام پیچ و خم های احتمالی پرونده شما آشنا است و به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را با کمترین هزینه دریافت کنید.

تنها اکتفا به همین مورد که در صورت تمایل نیازی به حضور هیچ یک از طرفین در دادگاه نیست و وکلای آن ها می توانند به جای آن ها در دادگاه حاضر شوند، کافی است تا اولین تصمیم شما بعد از جدایی، اقدام به گرفتن وکیل باشد. همان طور که در ابتدای بحث به آن پرداخته شد، یکی از مضرات طلاق توافقی، گذشتن بی مورد از حقوق مادی و معنوی است. وکیل می تواند به شما کمک کند تا همه حقوق خود را اعم از مادی یا معنوی حفظ کنید و برای تسریع فرآیند طلاق خود، از حقوقتان نگذرید.

هزینه وکیل و یا مشاوره با وکیل در مقابل هزینه های روزمره و البته در مقابل رفت و آمد های احتمالی، ناچیز بوده اما تاثیر آن بر تسریع فرآیند طلاق و تعیین مسیر درست غیر قابل چشم پوشی است. یکی از اهدافی که اغلب افراد در طلاق توافقی دارند، جدایی بدون جنگ و دعوا است و یک وکیل ماهر می تواند از وقوع بحث های بی مورد جلوگیری کند و در نهایت باعث شود تا به شکل دوستانه و کاملا مسالمت آمیز از یک دیگر جدا شوید و به این ترتیب خود شما و فرزندان شما نیز از آسیب های روحی بیشتر در امان خواهید بود.

کلام آخر

طلاق در هر نوعی که باشد، چه توافقی، چه از سوی مرد و چه از سوی زن، همواره مضراتی دارد و ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مضرات طلاق توافقی بیشتر آشنا کنیم. هر چند که ظاهر و نام این طلاق به شکلی است که منجر به این تصور خام می شود که طلاق توافقی فرآیندی سریع و بدون چالشی دارد، اما مسیر پرونده های طلاق معمولا زمان بر است تا شاید در این زمان زوج از تصمیم جدایی خود، احساس پشیمانی کنند. در این میان راهنمایی و همراهی یک وکیل آشنا با امور خانواده و پرونده های طلاق به شما کمک می کند تا بتوانید با بهترین حالت ممکن چه از نظر هزینه های زمانی و چه از نظر هزینه های مالی و چه از نظر آسیب های روانی از این مرحله از زندگی خود گذر کنید و در این راه از حقوق مادی و معنوی مسلم خود، بی دلیل نگذرید و این یعنی بهترین نتیجه ممکن برای پرونده طلاق توافقی شما حاصل شده است.

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی مضررات طلاق توافقی پیشنهاد می کنم که با وب سایت برترین وکیل همراه باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم به طور جداگانه به معنی ضرب و جرح بپردازیم می توانیم بگوییم که ضرب به معنای وارد کردن صدمات به وسیله اجسامی چون چوب، میله و یا قدرت بدنی فرد به فرد دیگری است، این صدمات معمولا بدون خونریزی و با کبودی، خون مردگی و یا پیچیدگی مفاصل اشاره کرد؛ اما جرح خود به معنی ایجاد صدماتی است  که با درد، خونریزی و بریدگی همراه باشد، حتی شاید برایتان جالب به نظر برسد که جرح می تواند باعث نقص عضو و یا حتی قتل شود.

نکات مهم درمورد مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید⚖️【سال1402】✔️

اخیرا مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید! یکی از موضوعات بحث برانگیز در کشور ایران به شمار می رود، یکی از دلایل ضرب و جرح عمدی عدم کنترل خشم افراد است، حتی شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور ایران جزو کشور های به حساب می آید که خشمگین ترین افراد را درون خود جای داده است، به همین دلیل است که خشونت یکی از دلایل اصلی ضرب و جرح عمدی قلمداد می شود، از همین رو قصد داریم درباره موضوع مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید و همچنین اهمیت حضور وکیل کیفری در این نوع از دعاوی و تمام چیز هایی که لازم است دراین باره بدانید را برایتان به نگاشتن درآوریم، اگر شماهم علاقه ای به آگاهی داشتن درباره این موضوعات را دارید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

ضرب و جرح عمدی به چند دسته تقسیم می شود؟

ابتدا قبل از اینکه به تقسیم بندی ضرب و جرح عمدی بپردازیم می خواهیم کمی در رابطه با موضوع دلیل اصلی این جرم و معنای ضرب و جرح  صحبت کنیم، همانطور که در مقدمه بالا نیز ذکر کردیم خشونت یکی از دلایل اصلی ضرب و جرح عمدی در قانون است، برخی افراد به دلیل عدم کنترل در خشم و پروراندن حس نفرت و انتقام درون خود، مرتکب این جرم و می شوند، طبق تحقیقاتی که ما در این باره انجام دادیم افرادی که  منجر به ارتکاب این جرم می شوند، بعد ها با حس پشیمانی، حسرت، ندامت روبرو می شوندکه بعد ها این پشیمانی اصلا فایده ندارد یا به نقل از یک فرد جهان دیده، انسان دانا دست به کاری نمیزند که از آن پشیمان شودبه همین دلیل در این مورد از دعاوی حضور وکیل بسیار حائذ اهمیت است، پیگیری این نوع از پرونده ها مخصوصا اگر مجرم به قتل یا قطع عضو محکوم شده باشد حضور وکیل بسیار می تواند در روند پرونده موثر واقع شود، برای مثال اگر در شهر خرم آباد زندگی میکنید و به مشکلات کیفری دچار شدید می توانید به بهترین وکیل خرم آباد مراجعه کرده و مشکلات پرونده را با او درمیان بگذارید تا بتواند به نحو احسنت در رسیدگی به پرونده به شما کمک کند، از دیگر دلایل حضور وکیل در پرونده های کیفری می توان به حضور وکیل در جلسات دادگاه، القای حس امنیت به فرد، پیگیری روند دادگاه، پیگیری ابلاغیه های ارسال شده، دفاع از شما مقابل قاضی اشاره کرد.

اگر بخواهیم به طور جداگانه به معنی ضرب و جرح بپردازیم می توانیم بگوییم که ضرب به معنای وارد کردن صدمات به وسیله اجسامی چون چوب، میله و یا قدرت بدنی فرد به فرد دیگری است، این صدمات معمولا بدون خونریزی و با کبودی، خون مردگی و یا پیچیدگی مفاصل اشاره کرد؛ اما جرح خود به معنی ایجاد صدماتی است  که با درد، خونریزی و بریدگی همراه باشد، حتی شاید برایتان جالب به نظر برسد که جرح می تواند باعث نقص عضو و یا حتی قتل شود، همینطور نکته ای که لازمم است درباره ضرب و جرح بدانید این است که ضرب و جرح به ۴ دسته تقسیم می شود که در ادمه به بررسی این موضوع می پردازیم:

  1. ضرب و جرحی که منجر به نقص عضو شده باشد.
  2. ضرب و جرح به گونه ای باشد که باعث قتل فرد شود.
  3. ضرب و جرح به گونه ای باشد که مجرم محکوم به حبس تعریزی شود.
  4. ضرب و جرح در دعوای دونفره باشد،

نکات مهم درمورد مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید⚖️【سال1402】✔️

مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید ۱۴۰۲

به دلیل اهمیت رسیدگی به پرونده های ضرب و جرح قوانین جدید در این موضوع وضع شد که سختگیری های این نوع از  دعاوی را بیشتر کرد برای مثال: طبق ماده ۳۰۶ قانون، مجازات جنایت عمدی بر عضو، در صورت تقاضای مجنی علیه یا ولی او و وجود سایر شرایط مقرر در قانون، قصاص و در غیر این صورت، مطابق مواد دیگر این قانون، از حیث دیه و تعزیر، عمل می گردد.»

برخی دیگر از مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید۱۴۰۲

  • مطابق ماده ۳۰۱ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که جانی، پدر یا جد پدری مجنی علیه بوده و یا اینکه بزه دیده از جرم ضرب و جرح عمدی، عاقل نبوده و مجنون باشد، مجازات قصاص، در مورد مرتکب جرم، اعمال نخواهد شد.
  • بر اساس ماده ۳۹۳ قانون مجازات، چنانچه، محلی از عضو که قرار است قصاص شود، همان محل جنایت نباشد و میزان قصاص با جنایت، مساوی نباشد یا ترس و بیم مرگ مرتکب با سرایت قصاص، به سایر اعضا، وجود داشته باشد، قصاص انجام نمی گیرد. همچنین، عضو اصلی، سالم و کامل جانی، در مقابل عضو غیر اصلی، ناسالم و ناقص مجنی علیه، قصاص نمی شود.
  • به موجب ماده ۴۰۱ از قانون فوق الذکر، در جراحات و جنایات با عنوان مامومه، دامغه، جائفه، هاشمه، منقله و در موارد ضرب که منجر به تغییر رنگ پوست شده، حتی در صورت عمدی بودن ضرب و جرح، قصاص، اجرا نشده و مجازات مرتکب، دیه و حبس خواهد بود.
  • مطابق ماده ۶۱۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، در مواردی که در آسیب های عمدی واده بر اعضا، قصاص، امکان پذیر نبوده و جانی، ضرب یا جرحی بر مجنی علیه، وارد آورد که موجب نقص، شکستن یا از کار افتادن عضو بزه دیده یا بیماری دائم و یا از بین رفتن یا نقص حواس یا منافع وی و یا زایل شدن عقل او گردد و این اقدام جانی، موجب اخلال در نظم و امنیت جامعه شود، انجام دهنده جنایت، به ۲ تا ۵ سال حبس نیز علاوه بر پرداخت دیه، محکوم می گردد.

ضرب و جرح به چه صورت انجام می شود؟

  • ضرب و جرح عمدی به دو صورت انجام می شود این ضرب و جرح می تواند با سلاح سرد مثل چاقو، قمه، چوب و چماق باشد و یا با استفاده از سلاح های گرم مثل  اسلحه و یا حتی بدون استفاده از سلاح و با زور بدن فرد باشد. در ادمه به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم:
  • ضرب و جرح با استفاده از سلاح گرم و سرد: همچنین شاید برایتان جالب به نظر برسد که در ضرب و جرح عمدی اگر از سلاح سر استفاده شود حکم آن ۳ تا ۱۲ ماه حکم تعریزی است، به حر حال حتی اگر صدمات با سلاح گرم و سرد به فرد وارد نشده باشد، مجازات برای مجرم یکسان خواهد بود، همچنین نکته دیگری که شاید علاقه به دانستن آن داشته باشید این است که حتی اگر فرد ویا افراد صدمه دیده شکایتی از مجرم نداشته باشند، دادگاه بدون شاکی خصوصی پرونده را پیگیری می کند زیرا این امر موجب بر هم ریختگی جامعه می شود و حتی امنیت عمومی را نیز به خطر میاندازد.
  • ضرب و جرح بدون استفاده از صلاح: در بسیاری از خشونت های خیابانی مشاهده می کنیم که افراد با هم گلاویز شده و با یک سهل انگاری، موجب قتل و یا قطع عضو فرد می شود، که رسیدگی به این موضع باعث پیچیدگی شده و مبحث جدا گانه خود را دارد، اما مواردی هست که ضرب و جرح بدون کمبودی و خونریزی است که دیه شامل حال فرد نمی شود و  در صورتی که مجرم شاکی خصوصی نداشته باشد حکم حبسی نیز برای آن در نظر گرفته نمی شود، اما در غیر این صورت طبق ماده ۶۷ قانون مجازات اسلامی مجرم محکوم به ۹۰ تا ۱۸۰ روز تحمل حبس تعریزی و حدود ۳۰ ضربه شلاق است.

نکات مهم درمورد مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید⚖️【سال1402】✔️

حکم جرم ضرب رو جرح به صورت دسته جمعی

همانطور که میدانید ضرب و جرح یکی از جرم هایی است که افراد زیادی را درون زندان ها حبس کرده است، در مطالب بالا گفتیم ضرب و جرح های عمدی می تواند به صورت تکی باشد و یا حتی به صورت دسته جمعی، در این نوع از ضرب و جرح حتی اگر فردی در این دسته وجود داشته باشد که هیچ صدمه ای به شخصی وارد نکرده باشد، اما حضور آن در این نزاع باعث آسیب شاکی مثل قطع عضو و یا قتل، شکستگی شده باشد حتی اگر خود آن هم این صدمات را وارد نکرده باشد یکی از مجرمین شناخته می شود، در ادامه به حکم جرم نزاع های دسته جمعی می پردازیم:

  • در صورتی که ضرب و جرح عمدی باعث قتل شود فرد به قصاص محکوم می شود.
  • در صورتی که ضرب و جرح باعث قطع عضو شود مجرم محکوب به قطع همان عضو می شود.
  • در صورتی که ضرب و جرح آسیبی به کسی نرساند به دلیل اینکه امنیت عمومی را به خطر انداخته است به رسیدگی بدون شاکی خصوصی و حکم ۶ تا ۱ سال حبس می شود.

سخن پایانی

از اینکه تا پایان مقاله مجازات ضرب و جرح عمدی در قانون جدید همراه ما و مطالب ما را برای مطالعه انتخاب کردید، از شما دوستان کمال تشکر را دارم در این مقاله تلاش کردیم که به پاسخ سوالات شما درمورد بهترین وکیل خرم آباد و برخی از موارد قانونی درباره ضرب و جرح بپردازیم، امید براین است که مطالب برایتان مفید واقع شود، همچنین از اینکه وقت گرانقدر خود را در اختیار ما قراردادید کمال قدردانی را دارم.

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

همانطور که در متن های بالا ذکر شده است و ما بسیار به آن تاکید می کنیم مهریه زن است، مهریه زن حقی است که بعد از خوانده شدن عقد نکاح بین زن مرد، مرد موظف به پرداخت آن به زن می شود، اما برخی از خانم ها هستند که ترجیح میدهند مهریه خود را به شوهرشان ابراء کنند در این صورت دیگر نمی توانند برای مطالبه آن اقدام کنند همین موضوع نیز یکی از عواقب بخشش مهریه برای زن است، در ادامه چند تا از عواقب بخشش مهریه از سوی زن را برای شما توضیح میدهیم.

امروزه مهریه یکی از دغدغه های اصلی مردانی که میخواهند از همسرشان جدا شوند به حساب حساب می آید،  به دلیل اینکه مهریه مبلغ بالایی را شامل می شود و تقریبا همه مردان با پرداخت مهریه به همسرشان مشکل دارند، هنگامی که اول زندگی همه چیز خوب پیش میرود و مرد و زن مشکلی باهم ندارند زن مهریه را بخشیده و از حق خود میگذرد اما وقتی به مشکل برمیخورند و به دنبال طلاق و جدایی میروند از کاری که کرده اند پشیمان می شوند و دنبال راهی می گردند تا مهریه بخشیده شده خود را مطالبه کنند، در اینجا بهتر است ذکر کنیم که زن میتواند با مراجعه به وکیل مهریه در گرگان از شرایط و مراحل مطالبه مهریه بعد از بخشش آن مطلع شود، به غیر از اینکه وکیل شما را با شرایط پرونده آشنا می کند و به شما نیز کمک می کند تا   با حقوق خود آشنا شده و همچنین اگر وکالت پرونده تان را در اختیارش بگذارید می تواند با پیگیری درست و قانونی پرونده شما را به نتیجه شرایط دلخواهتان برساند، برای آشنایی بیشتر با مهریه و مطالبه آن با ما همراه باشید.

 

شرایط و مراحل مطالبه مهریه بعد از بخشش آن امکان دارد

مهریه حق قانونی و شرعی برای زن به حساب می آید که در هر صورت به آنها تعلق پیدا می کند، اما متاسفانه برخی از خانم ها ترجیح میدهند تا از حق قانونی خود بگذرند و مهریه خود را می بخشند، هنگامی که مهریه را می بخشند درک کافی از این موضوع ندارند که مهریه یک کمک مالی برای زن محسوب می شود پس به دنبال راهی میگردند که بعداز بخشش آنرا مطالبه کنند، همانطور که میدانید برای گرفتن مهریه خود نیاز به یک وکیل با تجربه دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر در گرگان هستید به وکیل خانواده در گرگان مراجعه کنید، در مطلب می خواهیم به سوال اکثر خانم ها پاسخ دهیم که آیا مطالبه مهریه بعد از بخشش آن وجود دارد یا خیر؟ در اینجا باید ذکر کنم که این موضوع بستگی به نحوه بخشیدن مهریه توسط زن دارد که در ادامه به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

 

ابراء مهریه به زوج: در این این روش زن به شوهر اعلام میکند که دیگر تکلیفی در قبال پرداخت مهریه به من نداری در این صورت مرد دیگر تعهدی نسبت به پرداخت مهریه به زن ندارد و بعد ها نیز زن نمیتواند مهریه خود را طلب کند.

هبه مهریه:  در این مورد از بخشیدن مهریه زن می تواند در هنگام عقد مهریه خود را به مرد ببخشد این بخشش اصولا با جمله مهریه ام را به تو میبخشم، یا مهریه ام را به تو هبه میکنم در این صورت اگر مهریه زن ماشین یا خانه باشد زن می تواند برای مطالبه مهریه رجوع کند اما اگر مهریه زن پول یا سکه باشد دیگر نمی تواند آن را طلب نماید.

بذل مهریه: بذل و هبه مهریه یک معنی را میدهند اما روش های آنها باهم متفاوت است همانطور که در هبه مهریه خواندید در صورتی که مهریه معین باشد زن می تواند به آن رجوع کند اما در بذل مهریه در طلاق توافقی به کار میرود زن در صورت بخشش مهریه خود میتواند رضایت شوهر را در طلاق جلب کند و یا مرد و زن توافق کنند که در صورت بخشش مهریه از همدیگر جدا شوند. در این صورت زن در عده می تواند برای گرفتن مهریه خود رجوع کند اما نکته قابل توجه ای که باید به آن اشاره شود این است که در صورت رجوع زن به مطالبه مهریه مرد هم می تواند به زن رجوع کند و درخواست برقراری رابطه زناشویی را داشته باشد.

صلح مهریه: صلح مهریه به معنای بخشش مهریه است که امکان اخذ آن دیگر وجود ندارد مگر در صورتی که فسخ در آن درج شده باشد و یا توافق بین دو طرف صورت گرفته باشد که اگر زن خواست بتواند آن را مطالبه کند.

7 تا از عواقب بخشش مهریه

7 عواقب بخشش مهریه

همانطور که در متن های بالا ذکر شده است و ما بسیار به آن تاکید می کنیم مهریه زن است، مهریه زن حقی است که بعد از خوانده شدن عقد نکاح بین زن مرد، مرد موظف به پرداخت آن به زن می شود، اما برخی از خانم ها هستند که ترجیح میدهند مهریه خود را به شوهرشان ابراء کنند در این صورت دیگر نمی توانند برای مطالبه آن اقدام کنند همین موضوع نیز یکی از عواقب بخشش مهریه برای زن است، در ادامه چند تا از عواقب بخشش مهریه از سوی زن را برای شما توضیح میدهیم:

 

  1. بخشیدن مهریه به صورت ابراء باعث می شود که زن دیگر نتواند برای اخذ آن رجوع کند.
  2. در صورتی که زن، مرد را از پرداخت مهریه بری کرده باشد دیگر نمی تواند برای مطالبه مهریه درخواست دهد.
  3. اگر زنی مهریه اش را به شوهرش از قبل بخشیده باشد هنگام جدا شدن باید طلاق آنها به صورت توافقی باشد، در غیر اینصورت اگر مرد راضی به طلاق نشود زن باید بغیر از مهریه حق دیگری به مرد ببخشد تا آن را راضی به طلاق کند.
  4. اگر زنی بخواهد به صورت خلعی از شوهرش طلاق بگیرد باید مالی را به مرد ببخشد که معادل مهریه ویا بیشتر از مهریه می شود در این روش زن انقدر از شوهر متنفر است که حاضر است تمام حقوق خود را به او ببخشد تا طلاق بگیرد.
  5. یکی دیگر از عواقبی که بخشش مهریه برای زن دارد این است که اگر زنی در دوران عقد مهریه اش را ببخشد، قبل از اینکه زندگی زناشویی خود را آغاز کنند تصمیم به طلاق بگیرند، در صورتی که مهر معین باشد برای مثال خانه ای مهریه زن باشد فقط نصف آن به زن تعلق می گیرد.
  6. زن حق رجوع به مهریه ای که ابراء کرده است ندارد و حتی اگر بعد از آن پشیمان شود فایده ای ندارد.
  7. اگر زن مهریه اش را بخشیده باشد و تصمیم به طلاق بگیرد موظف است دوباره مالی را به شوهر خود ببخشد تا آن را طلاق دهد، زیرا طلاق خلعی به حساب می آید.

 

مطالبه مهریه در طلاق توافقی

طلاق توافقی به معنی توافق زن و شوهر بر سر مسائل مالی و غیر مالی است و در صورتی که به توافق برسند طلاق توافقی اتفاق می افتد، اما در اینجا این سوال پیش می آید که آیا مطالبه مهریه در طلاق توافقی امکان پذیر است؟ در جواب این سوال باید گفت که مهریه با توجه به درخواست زوجین بررسی میشود، اما نکته ای که باید در مطالبه مهریه بعد از طلاق توافقی در نظر داشته باشید به شرح ذیل است:

 

  • اگر مهریه بالای 110 سکه باشد حکم جلب برای مرد صادر می شود.
  • ازدواج مجدد زن مانع گرفتن مهریه توافق شده نمی شود.
  • اگر زن چک و یا سفته ای از مرد به عنوان تضمین مهریه گرفته باشد، می تواند با اتکا به این اسناد حکم مطالبه مهریه اش را از دادسرا درخواست کند.

 

تحت فشار قراردادن زن برای بخشیدن مهریه چه حکمی دارد؟

متاسفانه برخی مردان به دلیل اینکه همسرشان مهریه را ببخشد به آنها وعده دروغین داده و یا به زور و تهدید زن را تحت فشار بخشیدن مهریه قرار می دهند که این کار در قانون به معنی فریب در بخشش مهریه شناخته می شود، در این صورت زن می تواند به مراکز قانونی مراجعه کرده و از همسرش شکایت کند تا دادگاه به این موضوع رسیدگی کرده و مناسب ترین مجازات را برای او در نظر بگیرد.

 

اما نکته ای که در اینجا باید بری شما عزیزان بازگو کنم این است که اگر بخشش مهریه در دفاتر اسناد رسمی و با حضور شاهد انجام شود زن به هیچ وجه نمی تواند به گرفتن مهریه رجوع کند. اما اگر در دادگاه ثابت کند که بخشش مهریه با تهدید و زور همراه بوده است و یا بخشش مهریه به صورت هبه باشد، دادگاه امکان رجوع مهریه را به زن میدهد.

مطالبه مهریه در طلاق توافقی

سخن پایانی

مطالب در مورد شرایط و مراحل مطالبه مهریه بعد از بخشش آن به پایان رسید، این مقاله درباره راهکار های گرفتن مهریه بعد از بخشش بود، در این مقاله سعی کردیم مطالب را به خوبی برایتان توضیح دهیم که در خواندن مطالب دچار مشکل نشوید، امیدوارم با نگاشتن این مقاله برای شما عزیزان راهکار های درستی را در اختیارتان قرار داده باشیم ، همچنین متشکرم از زمانی که برای خواندن مطالب ما گذاشتید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل مطالبه مهریه همراه با ما باشید

  • fatemeh biglar
  • ۰
  • ۰

راه فرار از پرداخت مهریه در واقع سوالی است که در بیشتر موارد قبل از طلاق ذهن آقایان را مشغول می کند. البته با وجود فرهنگ سازی هایی که در این زمینه انجام شده و آگاهی رسانی به اقشار مختلف جامعه، همچنان شاهد ارقام بالای مهریه در بین جوانان هستیم. با توجه به قیمت بالای طلا و سکه و البته این مورد که سکه رایج ترین نوع مهریه در کشور ماست، حتی تعداد ۳۰۰ تایی از آن نیز می تواند زندگی شخص را از نظر اقتصادی، دچار اختلال کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مهریه قانون جدید پرداخت مهریه آشنا کنیم. البته لازم به ذکر است فرار از پرداخت مهریه از نظر اجتماعی کاری پسندیده محسوب نمی شود!

راهنمای مطالعه

راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

برای اینکه شما بخواهید از پرداخت مهریه (به صورت کامل یا بخشی از آن) فرار کنید، ابتدا باید بدانید که اصلا شامل پرداخت مهریه هستید یا خیر؟ قانون در موارد اندکی زوج را از پرداخت مهریه معاف می کند. مثلا حالتی که تقاضای طلاق از جانب زن باشد و حاضر باشد در ازای طلاق خود، از دریافت مهریه امتنا کند. در حالتی دیگر در صورتی که مرد به هر دلیلی (به جز مواردی که مشکل از جانب مرد است) با زن رابط زناشویی نداشته باشد مهریه به زن تعلق نمی گیرد. این مورد شامل مرگ زوج قبل از برقراری رابطه نیز خواهد بود. مواردی مانند خیانت زن هر چند در صورت اثبات شامل مجازات خواهد بود، اما معافیتی برای مرد در جهت ندادن مهریه ایجاد نخواهد کرد.

حال فرض می کنیم که مورد شما شامل هیچ یک از شرایط معافیت مرد از پرداخت مهریه نباشد، در این صورت باید راه های گریز از پرداخت مهریه را مطالعه کنید. یکی از متداول ترین راه های فرار از مهریه این است که شما بخواهید در فاصله درخواست تا رسیدگی به پرونده، تمام اموال خود را به نام افراد درجه یک خود بزنید. به این ترتیب شما می توانید ادعا کنید توان پرداخت مهریه را ندارید. در این مورد لازم است به دو نکته مهم توجه کنید:

  • تمام اموال شما شامل پرداخت دین نمی شود و برای مثال نیازی نیست ملکی را که در آن سکونت دارید یا ماشینی که زیر پای شما و در شان شما است را بفروشید یا به نام شخص دیگری بزنید. در ادامه اموال این چنونی را به شکل کامل توضیح خواهیم داد.
  • در صورتی که توسط زوجه (همسر شما) در دادگاه اثبات شود که زوج (شما) به نیت فرار از مهریه اموال خود را معامله کرده باشید مشمول ماده ۲۱ محکومیت های مالی خواهید شد. ماده ۲۱ محکومیت های مالی: انتقال مال به دیگری به هر نحو به وسیله مدیون با انگیزه فرار از ادای دین به نحوی که باقی مانده اموال برای پرداخت دیون کافی نباشد، موجب حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکوم به یا هردو مجازات می شود و در صورتی که منتقل الیه با علم به موضوع اقدام کرده باشد، در حکم شریک جرم است.

یکی از راه های دیگری که می توانید از طریق آن مهریه را پرداخت نکنید این است که در صورتی که همسر شما خواهان جدایی از شما بود و مشمول شرایط طلاق بدون اجازه از شوهر نبود،حق طلاق را در برابر مهریه واگذار کنید. البته به این مورد توجه داشته باشید که مهریه حق زن است که بر گردن شماست و در صورتی که توان پرداخت آن را دارید، پسندیده تر است که آن را بپردازید.

راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

مهریه به چه اموالی تعلق نمی گیرید؟

همان طور که قبلا اشاره شد، برخی از اموال مرد شامل مهریه می شوند و برخی دیگر مهریه به آن ها تعلق نمی گیرد. در مواردی که مهریه به آن تعلق نمی گیرد، نیازی به فرار از پرداخت مهریه نیست و به همین جهت این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که شما بدانید هرکدام از اموال شنما در کدام دسته قرار می گیرند. مواردی که شامل پرداخت مهریه می شوند عبارتند از:

  • تمامی اموال منقول
  • تمامی اموال غیر منقول

این موارد از سهام و سپرده بانکی شما تاخانه و زمین و اتومیبیل شما را شامل می شود. اما برخی از اموال شما شامل پرداخت مهریه نمی شود. این اموال شامل تمام مواردی است که دادگاه تعیین کند مرد برای امرار معاش به آن نیاز دارد و از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه: مرد برای زندگی کردن به خانه ای نیاز دارد و آن خانه قابل توقیف نخواهد بود.
خط تلفن همراه: خط تلفن همراه مرد برای پرداخت مهریه قابل توقیف نخواهد بود.
ابزار شغلی و کار: ابزار و وسایلی که مرد برای کسب درآمد از آن استفاده می کند شامل موارد توقیفی نیست. برای مثال تاکسی یک راننده تاکسی قابل توقیف نخواهد بود.
ودیعه ملک: مبلغی که مرد در قالب ودیعه و بابت اجاره کردن ملک به صاحب آن پرداخته، یکی دیگر از مواردی است که شامل پرداخت مهریه نمی باشد.

بهترین راه جایگزینی برای فرار از پرداخت مهریه ثبت دادخواست اعسار پرداخت مهریه می باشد.

انواع مهریه و نکات مهم در فرار از پرداخت مهریه

مهم ترین موضوعی که باید در فرار از مهریه به آن توجه داشته باشید موضوع واگذاری اموال به آشنایانتان است که می تواند به موجب ماده ۲۱ قانون محکومیت های مالی منجر به جزای نقدی یا حبس تعزیری شما شود. مهریه ۵ نوع متفاوت دارد که بر اساس ۳ فاکتور اصلی از یکدیگر متمایز می شوند. این فاکتور ها شامل نحوه پرداخت، نوع مطالبه و زمان پرداخت می باشند. شناخت هر یک از انواع مهریه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به شیوه ای درست تر فرار از پرداخت مهریه را تجربه کنید. در این خصوص می توانید به وکیل مهریه در کرج مراجعه کنید و از تجارب ایشان مشاوره دریافت کنید.

در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم:

مهر عندالمطالبه: معمول ترین و رایج ترین نوع مهریه درایران عندالمطالبه است. همان گونه که از نام این نوع مهریه برداشت می شود، هر زمان که زن اراده کند، مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود. در صورتی که زن از رابطه زناشویی جلوگیری کند و یا در زمان طلاق باکره باشد، مرد می تواند با ارائه مدرک دال بر عدم استطاعت مالی، از پرداخت کامل مهریه معاف شود.

مهر المسمی: این مهریه باید ارزش مادی داشته باشد تا قابل معامله باشد تا شوهر توانایی پرداخت آن را داشته باشد. مقدار مهر المسمی قبل از عقد نکاح  مشخص شده باشد. زوج و زوجه باید کاملا درباره آن به توافق رسیده باشند.

مهر عندالاستطاعه: تنها زمانی میتواند مهریه دریافت کند که اسطاعت مالی مرد برای دادگاه ثابت شود.

مهرالمتعه: این نوع از مهریه در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ مهریه ای در زمان عقد نگذاشته شده باشد و شرط دوم آن یعنی جدایی قبل از رابط زناشویی نیز محرز شده باشد. در این صورت با در نظر گرفتن سطح مالی شوهر، مبلغی به عنوان مهریه تعیین می شود.

مهر المثل: این مهریه ارزش مادی ندارد و از نظر زمانی نیز هیچ محدودیتی برای آن تعیین نشده است.

مهریه به چه اموالی تعلق نمی گیرید؟

تاثیر مشاوره با وکیل در پرداخت مهریه و راه های فرار از آن

وکیل و مشاور حقوقی می تواند در نمونه های ساده تا پیچیده پرونده های مرتبط با فرار از پرداخت مهریه روال قانونی کار شما را تسریع ببخشد و بهترین راه متناسب با شرایط شما را پیشنهاد دهد. گاهی اوقات با برداشتن یک قدم اشتباه علاوه بر پیچیده تر شدن پرونده و حکم پرداخت مهریه، جزای نقدی یا حبس تعزیری نیز شامل حال مرد می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که مشورت با یک مشاور حقوقی و یا وکیل متبحر می تواند تا چه حد در کاهش هزینه های زمانی و مالی شما تاثیر گذار باشد.

در صورت اطلاع از حکم ندادن مهریه در ازدواج موقت و یا اطلاع از راه های فرار از مهریه باید با یک وکیل توانا و مشاور حقوقی مشورت کنید تا به راحتی و در راستای قوانین وکالت به شما کمک کند که ادله های خود را ثابت کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم پرداخت مهریه از حقوق زن در قانون می باشد و در صورت تمکن مالی بهتر است از دادن آن سر باز نزنید. اما در صورتی که بخواهید از پرداخت آن جلوگیری کنید، راه های فرار از پرداخت مهریه که به شکل مفصل به آن پرداختیم، می تواند به شما کمک کند. در پایان به خاطر داشته باشید در این مسیر مطمئن ترین کار مشاوره با وکیل است که می تواند شما را از پیچ و خم های پرونده آگاه کند و بهترین راه را به شما نشان داده و لیست مدارک لازم را پیش از دادگاه به شما ارائه دهد. از اینکه همراه ما بودید بسیار سپاس گزاریم.

  • fatemeh biglar