مطالب مهم

حرف دل

مطالب مهم

حرف دل

  • ۰
  • ۰

مهریه، یکی از مواردی است که به زن به موجب شرع و قانون تعلق می‌گیرد و میزان آن هنگام عقد تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، این یک تعهد مالی است که مرد به زن به عنوان قسمتی از موجودیت ازدواج می دهد. در زمان عقد ازدواج، مرد به تعهد پرداخت مهریه می‌پردازد و این تعهد به عنوان یک تضمین از طرف او برای حفظ و تامین نیازهای زن و خانواده است. با فوت مرد، دیون و بدهی‌های او پس از طی تشریفات مراسم ترحیم از محل اموال و دارایی‌های بازمانده‌اش تخصیص داده می‌شود. در اینجا نیز، مهریه به عنوان یکی از بدهی‌های مرد از محل ترکه‌اش پرداخت می‌شود.

مهریه به عنوان یک نوع دین، به طور قانونی و شرعی بر زمه مرد قرار دارد. از این رو، بعد از فوت شوهر، مهریه به زن تعلق می‌گیرد و به عنوان بدهی‌ای که باید از محل ترکه مرد پرداخت شود، در نظر گرفته می‌شود. بعد از فوت شوهر، مهریه زن معمولاً از محل ترکه یا دارایی‌های بازمانده او پرداخت می‌شود. این به معنای آن است که مهریه به عنوان بخشی از دینی که مرد به زن متعهد شده بود، از اموال و دارایی‌های بازمانده شوهر پرداخت می‌شود و جزو بدهی های ارجح مرد بعد از فوت می باشد.

در برخی از فرهنگ‌ها، ممکن است در زمان عقد تعهد پرداخت مهریه از طرف پدر شوهر صورت بگیرد. این تعهد مالی اگر شرط ضمن عقد باشد پدرشوهر موظف به پرداخت مهریه است در غیر این صورت پدرشوهر تعهدی بابت پرداخت مهریه ندارد.

 

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  شرایط مهریه زن بعد از فوت شوهر چگونه است با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید

مهریه زن بعد از فوت شوهر بر عهده کیست؟

  • ۰۲/۱۲/۱۳
  • fatemeh biglar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی