مطالب مهم

حرف دل

مطالب مهم

حرف دل

  • ۰
  • ۰

زمانی که حکم طلاق توسط دادگاه صادر شد، باید به دفترخانه رسمی برای ثبت طلاق مراجعه شود و مدارک لازم در محضر ارائه شود،  به طور کلی زوجین می‌توانند تا ۳ ماه پس از صدور حکم قطعی به دفترخانه رسمی ثبت طلاق و ازدواج مراجعه کنند. در این مراحل، زوجین باید فرم‌های مربوطه را تکمیل و امضا کرده و مدارک لازم را ارائه دهند. همچنین، هزینه‌های مربوط به ثبت طلاق در دفترخانه پرداخت می‌شود. پس از تکمیل مراحل ثبت، دفاتر مربوط به طلاق توسط زوجین امضا شده و صیغه طلاق جاری می‌گردد. سپس، عقدنامه و شناسنامه در همان روز یا چند روز بعد، طلاق به زوجه تحویل داده می‌شود. در انتها، پس از تأیید مدارک، دفترخانه طلاق را ثبت می‌کند و ممکن است یک گواهی طلاق صادر شود. لازم به ذکر است که حکم دادگاه بدوی حکم قطعی نیست و امکان تجدید نظر و فرجام خواهی وجود دارد. بعد از صدور حکم فرچام خواهی، امکان مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق وجود دارد.

اگر یکی از زوجین نمی‌تواند در دفترخانه حضور داشته باشد، می‌تواند از وکیل طلاق برای نمایندگی و کمک در ثبت طلاق استفاده کند. با این حال، حضور یکی از زوجین یا وکیل در دفترخانه برای انجام مراحل ثبت طلاق لازم است. پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم طلاق توسط دادگاه، به صورت یک‌طرفه این توافق قابل بازگشت نیست و برای باطل شدن حکم طلاق، توافق زوجین لازم است. این بدان معناست که هر یک از زوجین نمی‌تواند به تنهایی این تصمیم را باطل کند، بلکه نیاز به توافق مشترک زوجین دارد.

از مدارک لازم برای طلاق در محضر می توان به چند مورد مهم اشاره کرد که بدون وجود آنها مراحل طلاق انجام نخواهد شد.

  • گواهی عدم سازش که توسط دادگاه صادر می شود که اصلی ترین مدرک برای ارائه طلاق می باشد. چنانچه به حکم قانون، درجه اعتبار گواهی عدم امکان سازش صادر شده بر طبق توافق زوجین ساقط شود، باعث باطل شدن همه توافقاتی که گواهی طلاق بر اساس آنها صادر شده، می‌شود.
  • باید مدارکی مانند کارت شناسایی و سند ازدواج به سر دفتر تحویل داده شود.
  • عدم بارداری زوجه در هنگام طلاق یکی از موارد مهم می‌باشد، بنابراین باید از آزمایشگاه، آزمایش عدم بارداری خود را گرفته و آن را به محضر تحویل دهید.
  • در صورت باکره بودن زوجه، باید برای معاینه به پزشکی قانونی، طبق قانون دادگاه خانواده معرفی شود.
  • برای ثبت طلاق زوجین در محضر وجود دو شاهد الزامی می باشد.

مراحل ثبت طلاق در دفترخانه

 

 

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  مدارک لازم برای ثبت طلاق در محضر  با وب سایت از وکیل بپرس همراه باشید 

  • ۰۲/۱۲/۱۲
  • fatemeh biglar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی